Konečne reality show, ktorá otvára oči: Módni blogeri si vyskúšajú drsnú prácu v textilkách v Kambodži!

Nová nórska reality show poslúži ako sociálny experiment.

Slzy, zúfalstvo, chudoba a katastrofálne podmienky na život. Taký je život Kambodžana. Kambodžana, pracujúceho v niektorých z miestnych textilných fabrík, vyrábajúcej odevy pre svetové odevné reťazce. Len málokto z nás totiž tuší, že za svetrom, ktorý máme práve teraz na sebe a ktorý sme hodený kde si v nákupnom centre vylovili z figuríny prezentujúcej najnovšiu kolekciu našej obľúbenej značky, stojí drina v podmienkach, o akých sa nám ani nesníva. Keďže ide o čosi “nové” a “aktuálne”, nemáme najmenší problém dať zaň sumu, často stonásobne vyššiu ako priemerný plat pracovníkov v Kambodži.

Nórska spoločnosť Aftenposten sa i pre alarmujúco vážnu situáciu v kambodžských textilkách, kde miestni pracujú doslova “odnevidím donevidím” v extrémne brutálnych podmienkach za neľudskú mzdu 3 doláre na deň, rozhodli uskutočniť sociálny experiment formou reality show. V nej si skutočnú prácu v kambožských fabrikách a samotnej krajine vyskúša trojica  mladých nórskych módnych blogerov. Annike, Frida a Ludvig vymenia luxus mesta za skúsenosť, ktorá im navždy zmení životy. Na vlastné oči uvidia, čo bežní Európania nemôžu vidieť. Na vlastnej koži pocítia, čo by ste nepriali ani svojmu najväčšiemu konkurentovi či nepriateľovi.

„Bola som v šoku, keď mi jedna šička povedala, že 14 rokov  zošíva ten istý rukáv na bunde,“ vyjadrila sa plačúca Annike.

Reality show plná skutočného utrpenia v priestoroch smutných tovární má ambíciu čosi zmeniť. Ukázať, aký nepomer majetku, síl a moci vládne na planéte, ktorú obývame. Že za gigantickým úspechom svetových značiek nestoja len dokonale upravené dámy v lodičkách či páni v oblekoch, ale v prvom rade ženy, od zúfalstva a vyčerpania zaspávajúce na šijacom stroji. 

Pozrite si trailer na Sweatshop Deadly Fashion - reality show , aká tu ešte nebola!

zdroj: stajl.sk