Rovnake oblecenie titulka

Tajomstvo úspešných ľudí: Držte sa tejto finty a bude sa vám dariť oveľa viac!

Inak povedané – oblečte si svoj úspech.

Začneme jednoduchou, no na prvý pohľad absurdnou otázkou. Čo majú spoločné komiksové postavičky ako Superman či Spiderman s osobnosťami ako Mark Zuckerberg, Karl Lagerfeld či Albert Einstein? Zrejme by ste povedali, že okrem popularity medzi ľuďmi nič. Napriek tomu ich spája jedna dosť podstatná vec. Všetci menovaní si totiž vždy obliekajú to isté. Tak ako Superman nemení svoju „rovnošatu“, nemenil ju ani slávny fyzik či zakladateľ Facebooku. Určite sa teraz pýtate, čo z toho vyplýva a prečo by vás to malo zaujímať. Je to jednoduché. Keď sa zamyslíme nad viacerými slávnymi a úspešnými ľuďmi, spája ich dôležitá vec – vždy si obliekajú približne to isté.

Zdroj: Profimedia

​Ich dôvod je pritom prostý. Svorne tvrdia, že vo svojich životoch robia v priebehu dňa až príliš veľa dôležitých rozhodnutí, a preto sa snažia eliminovať aspoň tie, ktoré môžu. Veď koniec-koncov, aj ranné postávanie pred šatníkom a vymýšľanie outfitu je istým spôsobom rozhodnutie. A títo úspešní ľudia majú skutočne pravdu. Vedci totiž zistili, že ľudský mozog je schopný v priebehu dňa urobiť len iks ypsilon dobrých rozhodnutí. Ak si svoj limit na deň vyčerpáte, váš rozhodovací proces bude trvať dlhšie a bude menej kvalitný. Potvrdzujú to už spomínaní úspešní ľudia. „Keď odpadne jedno zbytočné ranné rozhodnutie, ostáva priestor pre lepšie rozhodnutia o veciach, na ktorých skutočne záleží,“ povedal Mark Zuckerberg, ktorý dookola nosí jednoduché tričká a džínsy.  

Ak sa zamyslíte nad tým, v akom oblečení sa cítite najlepšie a vytýčite si tak svoju „uniformu“, budete sa cítiť oveľa lepšie. Najmä, my ženy, v takom prípade nemusíme rozmýšľať nad tým, či sme vhodne oblečené na takú alebo takú príležitosť. Myslí si to aj kreatívna manažérka z New Yorku. „Je to príliš formálne? Je to príliš uletené? Je tá sukňa príliš krátka? Takmer vždy som si ráno vybrala niečo, čo som ľutovala, akonáhle som prišla na nástupište metra,“ skonštatovala Matilda Kahl, ktorá si neoblieka nič iné ako bielu košeľu, čierne nohavice a čierne sako.

Zdroj: Profimedia

​Rovnaké alebo podobné oblečenie počas celého pracovného týždňa je navyše formou, ako si vybudujete svoju vlastnú „značku“. Tak ako poznáte rôzne módne reťazce, mobilných operátorov či banky podľa loga, farebnosti či typu písma, tak si môžu kolegovia alebo vaši obchodní partneri zapamätať vás podľa vašej „uniformy“. Šéfka módneho magazínu Vogue Anna Wintour, napríklad, nezmenila svoj účes snáď aj dvadsať rokov a jej kolegyňa Grace Coddington nosí zas stále len čiernu farbu. Na celočierne outfity prisahal aj spevák Johnny Cash a v súčasnosti je to módny návrhár Michael Kors či francúzsky architekt Jean Nouvell. Protikladnú farbu, bielu, si zas za svoju rovnošatu zvolil novinár Tom Wolfe, ktorý si už desaťročia neoblieka nič iné než biely oblek. Zaujímavý je aj módny návrhár Karl Lagerfeld, ktorého v dave spoznáte podľa bieleho copu, čiernych okuliarov a čiernych kožených rukavíc.

Kto ešte patrí/l medzi ľudí s ikonickým štýlom: zakladateľ spoločnosti Apple Steve Jobs, bývalá redaktorka Vogue Carrie Donovan, fyzik Albert Einstein, Simon Cowell, gitarista kapely Gun´n Roses Slash.