tlacova sprava

Aký bol pre JOJ Group rok 2014 a čo všetko plánuje v novom roku 2015?

(08.01.2015) Absolútne najsledovanejším pôvodným slovenským programom sa v roku 2014 stala rodinná show TV JOJ V siedmom nebi. Pozrite si prehľad vlaňajších úspechov JOJ Group a tiež toho, čo televízia pripravuje na rok 2015.

Pre televíziu JOJ bol rok 2014 náročný a úspešný zároveň. Odvysielala nielen svoje stabilné programové piliere, ale aj viacero kvalitných noviniek a bola svojim divákom opäť bližšie - pestrou programovou ponukou, pomocou ľuďom, ktorí to potrebujú a tiež v rámci celoslovenskej jesennej tour JOJka v meste.

O úspechu televízie svedčí fakt, že absolútne najsledovanejším slovenským programom sa v roku 2014 stala rodinná show V siedmom nebi, ktorú si na TV JOJ v nedeľu 7. decembra pozrelo neuveriteľných milión šesťtisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine 12+. Pre JOJku a jej novú show to znamenalo excelentnú 21,6 % sledovanosť a vynikajúci podiel na trhu až 44,2 %.

Spomedzi nespravodajských a nešportových relácií slovenských televízií mala show s moderátorom Vilom Rozborilom vlani najviac divákov tiež v rámci obchodne dôležitej cieľovej skupiny 12-54, keď jej štrnásty diel zaznamenal rekordnú 15,9 % sledovanosť a skvelý 38,7 % share.

V jarnej sezóne bol z ponuky TV JOJ jednoznačne najúspešnejší projekt X Factor, ktorý 16. marca dosiahol svoj vrchol s nadpriemerným 31,4 % trhovým podielom a 13,3 % sledovanosťou. Veľkolepú spevácku show si vtedy nenechalo ujsť až 437-tisíc divákov v cieľovej skupine 12-54.

Najdlhšie vysielaný denný slovenský seriál Panelák zamiešal trhovými kartami už svojou 13. a 14. sériou. Za celý minulý rok mal najviac divákov 20. januára (9,6 % Rtg) a svoj najlepší podiel na trhu 26,7 % si vyslúžil 4. júna 2014.

Výborné výkony v roku 2014 dosahovali na takmer každodennej báze tiež spravodajské relácie televízie JOJ. Krimi si po presune na JOJku vyslúžili najviac divákov 4. mája (10,8 % Rtg) a najlepší 32,6 % share presne v polovici júna. Veľké noviny TV JOJ zaznamenali svoj najlepší trhový podiel 37,0 % tretieho januára a 30. novembra zasa vlaňajšiu rekordnú sledovanosť 12,1 %. Šport mal v rámci roku 2014 svoj najlepší share 32,7 % v lete, 27. júla a najviac divákov (12,4 % Rtg) zasa naopak v zime, 7. decembra. Najlepšie počasie dosiahlo vlaňajší najlepší výkon 27. apríla (32,8 % Shr) a najlepšiu sledovanosť 2. novembra (13,1 %).

Najsilnejšími mesiacmi z pohľadu dosiahnutých ratingov boli pre JOJ Group január a november v rámci sledovanosti v prime time a takisto január s decembrom v celodennom meradle. V porovnaní s rokom 2013 si JOJka zlepšila ratingové výsledky v prime time práve v novembri a decembri. Počas zimných mesiacov dosiahla JOJ Group zároveň svoje najlepšie podiely na trhu, pričom úspešný výkon si vyslúžila tiež v letnom júli 2014.

Čo sa týka výsledkov JOJ Group v minulom roku v CS 12-54, rekordný výkon v hlavnom vysielacom čase (35,2 % Shr) zaznamenala skupina 7. decembra 2014. Samotná TV JOJ vtedy dosiahla svoj najlepší share roka v prime time (29,7 % Shr). V celodennom meradle mala vlani JOJ Group najlepší share 28,1 % v nedeľu 19. októbra.

PLUSka si najlepšie trhové podiely pripísala ešte v januári 2014, a to nielen vďaka svojej filmovej ponuke, ale aj spravodajskej relácii Krimi, ktorú vtedy PLUSka vysielala namiesto JOJky. V rámci prime time bol najlepší share PLUSky 8,8 % (25.január), kedy stanica vysielala druhé pokračovanie úspešnej českej komédie Kameňák. V celodennom meradle mala stanica najlepší výkon (7,2 % Shr) hneď na druhý deň (26. január), kedy odvysielala Krimi s vynikajúcim 13,9 % podielom na trhu.

Ženskej stanici WAU sa darilo najmä v lete, keď takisto dva dni po sebe zaznamenala svoje najlepšie výkony. Tretí augustový deň dosiahla svoj rekord v prime time (3,3 % Shr) a štvrtého augusta zase celodenne (3,1 % Shr). Pod výborné čísla sa na WAU v roku 2014 podpísali najmä pôvodné a akvizičné relácie o lifestyle, bývaní, atď. Jej nosný pôvodný formát Nákupné maniačky zaznamenal svoj vlaňajší vrchol 22. októbra s nadpriemerným trhovým podielom i sledovanosťou (22, 0 % Shr a 3,9 % Rtg).

V roku 2015 bude mať JOJ Group opäť možnosť prejaviť svoj potenciál a priniesť divákom atraktívnu a kvalitnú programovú ponuku. To potvrdzuje aj nový výpravný seriál televízie JOJ Divoké kone, ktorý slovenských divákov zaujal hneď od prvých dielov. Všetky spravodajské relácie sú od začiatku januára vysielané v HD kvalite a v novej modernej grafike. Nový rok navyše odštartovala JOJ Group s rozšíreným portfóliom, keď v prvý januárový deň spustila vysielanie svojej piatej stanice RiK. Ide o historicky prvý detský kanál v slovenčine, ktorého cieľom je prinášať radosť do domácností s najmenšími divákmi. 

Diváci sa tento rok môžu tešiť na už štvrtú sériu najúspešnejšej talentovej show Česko Slovensko má talent, ktorú odvysiela TV JOJ na jeseň. V jarnej sezóne si budú diváci pre zmenu plniť sny s Vilom Rozborilom v novej tanečnej show, ktorá má zatiaľ pracovný názov Vytancuj si sen. Rodinná relácia V siedmom nebi bude pokračovať opäť na jeseň.

Čo sa týka programových noviniek, v tomto roku plánuje JOJka odvysielať novú dennú celebrity show Sladký život, spin-of Mafstory s pracovným názvom Kolabs a tiež nový komediálny seriál Svet podľa Evelyn. Ďalších premiérových dielov sa dočkajú aj obľúbení Profesionáli či Súdna sieň. Seriál Panelák bude v jarnej sezóne pokračovať už so svojou 15. sériou.

Na JOJke sa bude v roku 2015 tiež vo veľkom variť – v kulinárskej súťaži Moja mama varí lepšie ako tvoja, v novej show Fajnšmeker a tiež v relácii 15 min. kuchár. V rámci lifestylových relácií zaradí TV JOJ do vysielania Nové bývanie, novinku Nová záhrada a pokračovať budú tiež Nákupné maniačky na WAU.

Hodnoty sledovanosti sú uvedené za cieľové skupiny 12+ a 12-54.
Zdroj dát: PMT Slovakia
PR JOJ Group