Hádači z Romanových zážitkov strácali reč: Čo urobí rušňovodič, keď mu treba na záchod?

Do obľúbeného Inkognita prišlo už naozaj veľa ľudí s rôznymi profesiami. Niektoré sú pomerne bežné, iné sú zriedkavé, ale sú aj také, o ktorých väčšina ľudí asi ešte ani nepočula. Každé z nich so sebou prináša rôzne vtipné príhody a kde inde je šanca ich vyrozprávať, ak nie práve v Inkognite.

V Inkognite sa ako jeden z hostí predstavil aj Roman, ktorý pracuje ako rušňovodič v nákladnej doprave. Keď hádači prišli na to, čo robí, povedal o svojej profesii niekoľko zaujímavostí, ktoré určite mnohí z nás netušili. "Rušňovodič musí vedieť, čo v tom vlaku vezie. Sú určité veci, ktoré sa prevážajú a o ktorých musím vedieť. Chemikálie, munícia...keby sa stalo nejaké nešťastie, aby som vedel informovať záchranné zbory, čo veziem," vysvetlil Roman.

Nemenej zaujímavý je aj fakt, že rušňovodič sa musí počas jazdy pravidelne nahlasovať pomocou špeciálneho tlačidla, aby sa vedelo, že je pri vedomí. "Volá sa to vlakový zabezpečovač, u nás slangovo je to živák. Že som stále živý. Niekto si myslí, že to stačí stlačiť raz za polhodinu, ale sú to sekundy. Je tam modré svetielko, ktoré svieti - odvíja sa to od rýchlosti vlaku. Čím rýchlejšie ide vlak, tým je kratší interval. Takže, od troch do šesť sekúnd svieti svetielko, potom zhasne a je štyri až osem sekúnd na stlačenie toho tlačidla. Keď ho nestlačím, vlakový zabezpečovač vyhodnotí, že sa mi niečo stalo alebo je nejaký problém, a zastaví vlak," doplnil.

Pamätáte si legendárny vtip o železničiarovi? Pobavte sa na ňom znova:

​Nuž, a nebolo by to Inkognito, ak by hosť neprezradil aj vtipnú príhodu či šťavnatú pikošku. "Čo urobí rušňovodič, keď ide vlak, ale idú aj pochody?" opýtal sa Vlado Voštinár. Narážal na to, že v rušni sa toalety nenechádzajú a teda ho zaujímalo, čo urobí rušňovodič, ak mu treba na záchod. "To je veľmi indiskrétna otázka...," povedala Zdena Studenková s úsmevom. "Ale zaujíma nás to," podotkol so smiechom Čeky. "Ešte pri osobnej doprave sa to dá, že rušňovodič stojí v stanici. Pri nákladnej doprave tiež stojí v stanici, ale keď má vlak 500-600 metrov, tak od staničnej budovy je to ďaleko. Niekedy to nevyjde vždy do tej stanice, takže ostáva to na trati...keď sa ináč nedá, tak zastavíte vlak a idete do kukurice," povedal Roman so smiechom. Prezradil aj vtipnú príhodu, ktorú si môžete vypočuť vo videu HORE!


Sledujte obľúbené Inkognito každý pondelok po Hranici o 21:50 na JOJke!

Tagy: Inkognito