Za Indiou nemusíte nikam cestovať: Pripravte si šošovicový dhal od Kristíny Tormovej u vás doma!

Okrem toho, že je Kristína Tormová mamou v práci aj v súkromí, stíha variť poriadne nadupadné jedlá. Inšpirujte sa aj vy jej receptom na indický pokrm!

Dahl je pripravený z červenej šošovice na vegetariánsky či dokonca vegánsky spôsob. Dá sa však pripraviť aj s mäsom. Kristína Tormová zvolila variantu s tofu a s použitím ďalších tradičných surovín pre indickú kuchyňu. Jej recept je tiež vo vegánskej verzii. Na pamäti majte, že veľa chuti spravia tradičné koreniny. "Dala som do toho všetko, lebo som závisláčka a tieto omáčkové jedlá milujem. A počas varenia sa odsype aj detský obed," uviedla herečka na svojom Instagrame, kde nájdete celý jej recept. 

Na šošovicový dahl od Kristíny Tormovej budete potrebovať: 200 g červenej šošovice 1 PL oleja (ideálne však masla ghee), 1 ks chilli papričky (ak nemáte, tak aspoň chilli korenie), 1 ks bobkového listu, nastrúhaný zázvor, 5 strúčikov cesnaku, 1 ČL rasce, 1 cibuľa, 2 konzervy paradajok, 1 ČL kurkumy, 1 ČL korenia garam masala, čerstvý koriander a údené tofu.

Zdroj: IG/kristina.tormova

Na začiatku si prepláchnite šošovicu a zalejte ju približne trojnásobkom vody, tú varte približne štvrť hodinu. Na panvici zohrejte olej alebo maslo, pridajte chilli, bobkový list, rascu. Po chvíli pikantnú papričku vyberte, ale nevyhadzujte. Pridajte cibuľu, cesnak, nastrúhaný zázvor a chvíľu poduste. Následne vložte paradajky a naspäť papričku. Ochuťte kurkumou, soľou, pridajte garam masalu. Celé to vylejte na šošovicu a na záver pridajte koriander"Najlepšia je k tomu basmati ryža a my to jeme aj s údeným tofu osmahnutým na panvici," odporúča Kristína Tormová. 

Sledujte Som mama každý pracovný deň o 16:00 na JOJke! 

redakcia / AB

redakcia / AB

Viac článkov od autora