Predstavuje odvahu, kreativitu i zvedavosť: Pozrite, toto je farba roka 2022!

Svet módy a dizajnu na konci roka vždy s napätím očakáva, ktorá farba sa stane na nasledujúcich 12 mesiacov tou najlepšou. Rok čo rok ju na základe vnútorných analýz určuje spoločnosť Pantone a zo dňa na deň jej prischne celospoločensky najvýznamnejšia úloha. Aký odtieň vybrali pre nasledujúci rok?

Spoločnosť Pantone vyberá farbu roka už neuveriteľných 22 rokov a ovplyvňuje tak rozhodnutia o vývoji a kúpe produktov v mnohých odvetviach, vrátane módy, bytového dizajnu, priemyselného dizajnu, kozmetiky či obalov a grafického dizajnu. Proces výberu farby roka vyžaduje dôkladné zváženie a analýzu trendov. Aby odborníci dokázali vybrať vhodnú farbu, tím špecialistov neustále hľadá nové farebné vplyvy. To zahŕňa zábavný priemysel, filmy, cestovanie, umelecké zbierky, módu, dizajn, turistické destinácie, životný štýl či sociálno-ekonomické podmienky. Vplyvy však môžu pochádzať aj z nových technológií, materiálov, štruktúr alebo efektov, ktoré majú vplyv na farbu. Nuž, a tak ako minulý rok, aj tento rok sa odborníci inšpirovali zmenami v spoločnosti, ktoré priniesla pandémia, a pre rok 2022 vybrali odtieň 17-3938 s názvom Very Peri.

Fialový odtieň s červenkavým nádychom, ktorý je odvážny a povzbudzuje osobnú vynaliezavosť i kreativitu, nám má pomôcť prijať meniaci sa svet. Predstavuje totiž bezstarostnú sebadôveru, odvážnu zvedavosť, oživuje nášho tvorivého ducha a zvedavosť. Oživuje vďačnosť za niektoré vlastnosti, ktoré predstavuje modrá a zároveň povzbudzuje vlastnosti, ktoré predstavuje červený podtón tejto farby. Odtieň Very Peri je tak symbolom globálneho ducha doby a zmien, ktorými prechádzame. Keď sa dostaneme do sveta bezprecedentných zmien, výber tohto odtieňa prináša novú perspektívu a víziu niečoho dôveryhodného. Kombinácia chladnej modrej a fialovočerveného podtónu pôsobí prívetivo a vyjadruje radostný postoj, kreativitu a nápadité prejavy,“ povedala výkonná riaditeľka Inštitútu Pantone Leatrice Eiseman.Farba roka Pantone odráža to, čo sa deje v našej globálnej kultúre, vyjadruje to, čo ľudia hľadajú, na čo môže táto farba odpovedať," dodala viceprezidentka Inštitútu Pantone Laurie Pressman.