Nie ste spokojní so zdravotnou starostlivosťou? Sťažujte sa!

Čítajte a dozviete sa ako na to.

Určite každý vo svojom živote zažil situáciu, keď nebol úplne spokojný so zdravotnou starostlivosťou, ktorú nám poskytol lekár alebo nemocnica. Či už ste mali pocit, že vyšetrenie nebolo dostatočné, liečba neúčinná alebo hospitalizácia trvala prikrátko, netreba zúfať. Na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou môžete podať podnet na prešetrenie. „Každý má právo obrátiť sa na Úrad, ak mu nebola správne poskytnutá zdravotná starostlivosť. Čiže, keď sa domnieva, že lekár nepostupoval správne, mal výhrady k liečbe, k stanoveniu diagnózy a podobne. Úrad posudzuje už poskytnutú zdravotnú starostlivosť a správnosť medicínskych postupov,“ povedala Soňa Valášiková z Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, ktorá bola hosťom v Dobrom ráne.

 Čo však musí taký podnet obsahovať, aby bol platný a prešetril sa? „Podnet musí byť podaný písomne, pretože musí byť podpísaný. Musia v ňom byť všetky identifikačné údaje pacienta a názov zdravotníckeho zariadenia, kde mu bola starostlivosť poskytnutá. Tiež nesmie chýbať obdobie a stručne opis problému. Podanie je bezplatné. Dôležité je, že dohľady nad správnymi postupmi vykonávajú pobočky Úradu, ktoré sú rozdelené v podstate podľa krajov,“ doplnila Valášiková.

Pozrite si priložené video a dozviete sa viac o vašej možnosti sťažovať sa.