Najnáročnejší projekt za niekoľko desaťročí: TÝMTO Ultimátum tromfne ostatné seriály!

Rukojemnícka dráma Ultimátum sa dostane na obrazovky JOJky už čoskoro a tešiť sa môžete na napätie, skvelé herecké spracovanie, zaujímavý námet i na kvalitné spracovanie. Miniséria vznikla pod režisérskou taktovkou Michala Kollára, ktorý má na konte množstvo prepracovaných projektov. Ako však sám tvrdí, Ultimátum bolo to najťažšie, čo doposiaľ natočil.

Ak patríte k filmovým nadšencom a potrpíte si na kvalitnej tvorbe, určite si pamätáte prvú sfilmovanú knihu od Dominika Dána – Červeného kapitána. Jej autorom bol talentovaný Michal Kollár, ktorý patrí k najúspešnejším producentom a režisérom. Samotný Červený kapitán sa dočkal obrovského úspechu, keď v roku 2016 dosiahol až 1/3 návštevnosti všetkých slovenských filmov uvedených v danom roku. Tento talentovaný muž sa podieľal aj na mimoriadne oceňovanom filme Dom Zuzky Liovej či na trilógii Jana Hřebejka Záhradníctvo.

Michal svoje bohaté skúsenosti využil už počas nakrúcania seriálu Hotel, ktorý bol jeho vôbec prvým seriálom pre komerčnú televíziu. Po odvysielaní tohto seriálu prišla práca na ďalšom projekte pre JOJku a to na minisérii Ultimátum. Hoci má režisér za sebou už množstvo skúseností, priznáva, že to bolo to najťažšie, na čom kedy pracoval. „Prvý polo profesionálny seriál som nakrútil na kolene, keď som mal 18 rokov, ešte s nebohým Mariánom Geišbergom. Vysielal sa tesne po mojej 19-tke. Odvtedy som si prešiel viacerými náročnejšími projektami, či už ako producent alebo režisér, alebo oboje. Ultimátum je z tejto vyše 25-ročnej skúsenosti jednoznačne to najťažšie,“ zhodnotil Kollár.

Ultimátum - Robo Jakab, MIchal Kollar, Jan  Kolenik Režisér Michal Kollár (v strede) si pri každom projekte potrpí na detaily. Zdroj: TV JOJ

​Dlhé nakrúcanie a ešte dlhšia postprodukcia, dôraz na každý detail, rôzne uhly kamery, precízny výber hercov či nakrúcanie v exteriéroch. To je vizitka režiséra Michala Kollára, ktorý si dáva záležať na tom, aby bol výsledkom jeho práce naozaj dokonalý. „Mojím mottom je mať drámu PRED kamerou, nie za ňou. Ale ako hlavný tvorca tejto rukojemníckej drámy si spomínam, že už pri rozbiehaní a prípravných prácach som cítil, že sám budem rukojemníkom nielen deja, ale vôbec projektu. Pri dramatickom obsahu, aké Ultimátum má, je to výhoda, keďže sa priamo premieta do režijného vedenia...„kým to nebude dobré,“ to mi dva a pol roka znelo v hlave,“ doplnil s úsmevom.